Вести

ВЕСИЋ: МЕТРО ЈЕ НАЈВАЖНИЈИ ПРОЈЕКАТ КОЈИ СЕ РАДИ У СРБИЈИ

Најпоноснији сам на пројекат метроа и то је највећи инфраструктурни пројекат који се ради у Србији. Београд је довољно велики град да без метроа не може да реши саобраћајне гужве. Када будемо 2028. године завршили прву линију и 2030. године другу, Београд ће бити потпуно другачији град, са скоро 47 километара метро линија. Изградња метроа је најважнији пројекат и за будућег градоначелника и његов тим, рекао је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Весић је, у Јутарњем програму РТС 1, истакао да ће Београд имати скоро 237 километара што реконструисаних, што нових пруга у оквиру БГ воза што значи да ће се повезати све приградске општине - Обреновац, Сурчин, Лазаревац, Младеновац.

"Метро неће решити све гужве у Београду, али ће омогућити да се брже путује и планира време тако да сам срећан што је тај пројекат почео. Тренутно се обавља насипање на Макишком пољу. Потписан је и меморандум о разумевању за "раног оператера", то је једна француска компанија ће помагати саветима о изградњи метроа", истиче Весић.

 

Бесплатни уџбеници за ученике првог и другог разреда

Према речима Весића, данас почиње испорука бесплатних уџбеника за све ђаке јавних школа у првом и другом разреду.

Град Београд је прошле године први пут расписао набавку где је омогућено родитељима, чија деца иду у први и други разред, да се јаве и добију субвенцију града у вредности четири основна уџбеника. То су Свет око нас, Српски језик, Матеметика и изабрани страни језик.

"У зависности од издавача, ти уџбеници су вредности око 5.500 динара. Прошле године ту субвенцију добило је скоро 24.000 родитеља. Ове године је другачије, договорили смо се са министарством просвете и унапред издавачима платили уџбенике које су изабрале основне школе. За то је град издвојио око два милиона евра и данас почиње испорука уџбеника у основним школама и биће готова до понедељка", поручује Горан Весић.

Додаје да је посебно срећан и задовољан што скоро 80.000 деце иде у вртиће. Тренутно се завршава, ради или пројектује 24 вртића што значи да неће бити листа чекања.

"Важно је да родитељи знају да 75 посто деце има своје место у вртићима, а тога нема ни у много развијенијим градовима од Београда", наглашава Весић.

Истиче да је задовољан и што је просечна плата на крају прошле године била 838 евра а 2013. године 479 евра.

"Да ли је довољна - свакако није. Када посматрате ИТ сектор просечна плата је 200.000 динара. Повећање просечне плате је јако битно за подизање стандарда, незапосленост је тренутно око осам посто а била је 18. Људи осећају да је боље али још доста тога може да се уради да Београд буде боље место за живот", сматра Весић.

 

Београду недостаје више мостова

Према његовим речима, Београду недостаје више мостова. Најважнији је на Ади Хуји, мост који се гради испод Панчевачког моста.

Град Београд је завршио све пројекте и заједно са владом Републике Србије тражи партнере. Када се заврши мост на Ади Хуји, тада добијамо унутрашњу обилазницу и та обилазница ће омогућити да се реконструише Панчевачки мост, тако да ће на Дунаву бити три моста - Пупинов, Панчевачки и мост на Ади Хуји.

"Јуче сам са председником Александром Вучићем обишао тај сектор 5 на обилазници око Београда и до марта следеће године биће завршена цела обилазница до Бубањ потока. Тај последњи део да спојимо Бубањ поток и Панчево, мало више од 30 километара. Ту се гради један велики друмско-железнички мост, који ће бити четврти мост на Дунаву, потпуно ће изместити железнички саобраћај и омогућиће да ми заправо имамо стварну обилазницу", објашњава Весић.

Додаје да ће се радити мост и на обилазници Обреновац-Сурчин, нови Савски мост који ће имати четири траке и посебне трамвајске траке.

"Још важније тај мост који ће се радити, осим што ће бити пропуснији, растеретиће и Газелу и Бранков мост, ићи ће у право у тунел за који већ радимо експропријацију, и који ће завршавати у булевару Деспота Стефана. Тај тунел ће растеретити саобраћај у центру града за 12 посто и загађење за 10 посто што су импозантне цифре. Београд се развија, гради се два милиона квадрата", рекао је Весић.

 

Нисмо успели да пронађемо начин како да решимо графите

На питање да ли је било и акција и идеја у којима није успео Весић, наводи да му највише смета што нису успели да се изборе са графитима.

"Мислим да то руши наш град и да са стране ко то гледа свима смета. Нисмо успели да пронађемо начин како да решимо графите. Град је урадио 500 фасада и најгоре је кад неко после пар дана уништи ту фасаду у коју је град уложио новац. Мислим да смо највећи корак урадили кад је у питању бука", сматра Горан Весић.

Додаје да је и за будућег градоначелника и његов тим изградња метроа најважнији пројекат. Затим долази 100 нових аутобуса, у последње четири године купљен је 451 аутобус а план је да се купи сваке године 100 аутобуса на природан гас.

"Ми смо припремили тендер за куповину нових трамваја. Београд мора да купи око 10 нових трамваја и 80 тролејбуса. То је нешто најважније јер Београд мора да сачека спреман за изградњу метроа", истиче Весић.

Додаје да треба да се настави са финансијском консолидацијом, и да се контролише рад јавних предузећа како би служили грађанима.

Будућем градоначелнику поручује да слуша грађане и да је сам много научио разговарајући са њима.

 

 

Извор: РТС 1