Вести

Мали: Награде доказ да се води рачуна о сваком динару

Србија је на конференцији "Global Banking & Markets: CEE, CIS & Turkiye 2024" у Истанбулу добила две награде и то за издавање ЕСГ обвезница и финансирање Моравског коридора, а награде су уручене првом потпредседнику Владе Србије и министру финансија Синиши Малом.

Мали је на овом скупу представио економске резултате Србије и пројекат "ЕXPO 2027." а награде су према његовим речима велика вест и успех за Србију и њене грађане.

"Прва награда се односи на најбољу ЕСГ обвезницу коју смо емитовали у јуну. Износ је био 1,5 милијарди долара а то је прва тзв. ЕСГ обвезница, и која је имала за циљ да покрије пројекте у области одрживог развоја, заштите животне средине, социјалне заштите. Ми смо ту кандидовали пројекте као што су "Моја прва плата", која доприноси бољем запошљавању младих, затим помоћ од 20.000 евра за куповину стана мајкама када добију прво дете. Кандидовали смо и опремање и изградњу Центра за рани развој и инклузију, два тренинг центра за дуално образовање, један у Старој Пазови, један у Врању", рекао је Мали новинарима у Истанбулу.

Оценио је да је та емисија обвезница била веома успешна, што показује и награда која је добијена у конкуренцији земаља Источне и Централне Европе, бивших земаља Совјетског Савеза и Турске.

Друга награда је за најбољу финансијску структуру када је реч о инфраструктурним пројектима.

"Овде се ради о Моравском коридору, који је један од најважнијих инфраструктурних радова код нас и који спаја Коридор 10 и Коридор 11, укупне дужине 112 км. За пар недеља ћемо отворити још 30 км тог ауто-пута, до Врњачке Бање а оно што грађани Србије не знају јесте да смо за његово финансирање направили веома иновативну финансијску структуру са ЈП Морган банком из Америке, Кредитном експортном агенцијом Велике Британије и са МИГ-ом из САД. Три можда најважније финансијске институције у свету су учествовале у томе и за ту иновативност смо добили још једну награду", рекао је Мали.

Оценио је да ова признања говоре не само о томе како се воде наше јавне финансије, него и како се управља јавним дугом, да се води рачуна о сваком динару и да се за сваки пројекат који је важан за грађане Србије и подиже квалитет инфраструктуре, проналазе најбољи могући начини финансирања.

Говорећи о томе што је цена изградње Моравског коридора већа од првобитне, Мали је рекао да је уговор о пројекту потписан 2019. године а да је већ следеће године избила ковид криза, а касније и украјинска и енергетска криза, што је подигло цене енергената, радне снаге а самим тим и изградње ове саобраћајнице.

"Шта смо могли? Да зауставимо пројекат! Не. Сваки од извођача има тзв. клизну скалу и ако је поскупљење оправдано, ми морамо да подигнемо цену и да завршимо пројекат. Корист од њега је огромна, он ће променити живот за пола милиона људи који живе око овог пута. Кошта нас мало више али ћемо и тај сан који сањамо деценијама досањати", рекао је Мали.

Додао је да ће завршетак овог ауто-пута допринети запошљавању и подизању животног стандарда грађана.

 

 

 

Извор: Танјуг