Вести

ВЕСИЋ: ПРЕДСЕДНИКА ВУЧИЋА НЕ МОГУ ДА ПОБЕДЕ НА ИЗБОРИМА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и члан Председништва Српске напредне странке Горан Весић изјавио је да су захтеви дела опозиције да председник Александар Вучић не буде носилац листе Српске напредне странке на изборима, што је, како је навео, био и предлог европосланика, заправо покушај да председника Вучића искључе из политике, јер не могу да га победе на изборима.

"Није први пут да покушавају председнику Вучићу да забране да буде председник странке или да буде на некој изборној листи, што је уобичајено у свету. И Макрон води листу своје странке, и други председници пре председника Вучића су то радили, ништа то није ново", рекао је Весић за ТВ Прву.

То је, како је рекао, опседнутост дела опозиције председником Вучићем, којем би, уместо да покушају да га победе на изборима, бољим идејама или програмом, хтели да забране да учествује на изборима, како би они успели да дођу на власт.

Када је реч о посети европосланика Владимира Билчика и Матјажа Немеца Београду, министар Весић приметио је и да постоји константно мешање у унутрашње ствари Србије, додајући да, свакако није неважно шта каже Европски парламент, али да ЕП нема такав утицај на Европску комисију као парламент на владу.

"Постоји константно мешање у унутрашње ствари Србије, попут тога да ли ће неко добити националну фреквенцију. То је унутрашња ствар наше државе, надлежних органа и то је покушај да неко утиче на нас ван онога што је усклађивање са спољном политиком као део европских интеграција. То није нормално", истакао је Весић.

А то што опозиција мисли да ће успети да дође на власт преко некога са стране, уместо да разговарају са грађанима, увек се заврши лоше по њих, јер на сваким следећим изборима прођу све горе, закључио је Весић.

 

Ове године за одржавање пруга 6,5 милијарди динара

Весић је изјавио да је за одржавање пруга ове године издвојено чак 6,5 милијарди динара, док је, прошле године за ту намену била издвојена свега једна милијарда, а било је година и када за то уопште није било новца.

"До 2015. године улагано је између 5 и 10 милиона годишње у реконструкцију пруга што је недовољно. У Србији је више од 1.073 километара пруга старије од 50 година. Између 1992. и 2002. године обновљено је 53 километара пруге, од 2002. до 2012. године укупно тек 99 километара, а од 2012. године до данас скоро 1.000 километара пруга", рекао је Весић.

У петак су код Зајечара исклизнуле две цистерне са фосфорном киселином, без последица, што је био пети инцидент на железници у последњих неколико месеци, а министар Весић рекао је да је све то последица лошег стања пруга, регионалних и локалних, јер у њих годинама није улагано.

Весић је навео да је железничка путна мрежа широка, а велики број пруга старије од 30, 40 па чак и 50 година, док је животни век једне пруге 25 година, због чега је неопходно да се уложи више у њихову обнову, како би превоз железницом био сигурнији.

Подсећајући да се гради брза пруга Нови Сад-Суботица и очекује потписивање уговора са ЕУ о изградњи брзе пруге Београд-Ниш, министар Весић рекао је да је током посете Бриселу, пре два дана, тражио средства за пет регионалних пруга, укупне дужине 800 километара, јер су оне веза са земљама ЕУ. То су, како је навео, пруге Панчево-Вршац-румунска граница, Панчево-Зрењанин-Кикинда-румунска граница, Лапово-Краљево-Лешак, Врбас-Сомбор, као Рума-Шабац-граница са Босном и Херцеговином.

"Ушли смо у преговоре, комесар за проширење ЕУ Оливер Вархељи је обећао да ће бити позитивни према том захтеву, а то сада има свој ток", рекао је Весић.

Додао је да је и јуче разговарао са Железницама, и да постоји пројекат за пругу Сомбор-Врбас, те изразио уверење да ће до краја године бити завршени пројекти за свих ових пет пруга, како би оне биле обновљене и електрифициране.

Указао је да је проблем што наша железничка предузећа не прате тренд развоја и улагања државе и поновио да не разуме зашто пруга Ниш-Димитровград, на којој је недавно дошло до искакања цистерни са амонијаком код Пирота, није обновљена иако је новац обезбеђен још 31. јануара 2018. године.

"То је одговорност Инфраструктуре железнице Србије. Тражио сам извештај за сваку "црну тачку", шта ће урадити, какве мере предузети и - извршиће то или ће неко бити смењен. Тако се одговорно ради. Та предузећа морају да схвате да када држава улаже велики новац, они не могу да буду на нивоу 19. века, у земљи у којој се праве пруге 21. века, за брзине од 200 километара на сат", рекао је Весић.

 

 

Извор: Танјуг/ТВ Прва