Вести

ВЕСИЋ: У СЕПТЕМБРУ ЋЕ СЕ ОСЕТИТИ ПРАВИ ЗНАЧАЈ ОБИЛАЗНИЦЕ

Недељу дана након отварања обилазнице око Београда, са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Гораном Весићем разговарали смо о томе колико је ова саобраћајница смањила гужву у престоници, када ће почети да се гради наставак, али и које су то саобраћајнице које ће бити отворене до краја године.

* Прошло је недељу дана од отварања обилазнице, можете ли нам рећи да ли имате неке резултате колико је она утицала на смањење гужве у Београду?

- То ћемо видети од септембра када саобраћај у Београду буде обновљен у пуном обиму јер ће почети школска година. Треба времена да се људи навикну на нову саобраћајницу. Од 5. јула нова обилазница је унета у Гугл мапе тако да је одређена као приоритетна саобраћајница. Ефекти ће бити велики, зато што од Батајнице до Бубањ Потока можете да стигнете за 23 минута. Када је шпиц, кроз Београд путујете сат времена, и сама чињеница да возите четрдесетак минута краће је велики ефекат.

* Обилазницом се провозао и председник Вучић, који је истакао да има одређене замерке на сигнализацију, да ли је то решено?

- Решено је. Саобраћајни стручњаци који постављају сигнализацију често мисле да се ствари подразумевају и да је довољна уобичајена сигнализација. Често није довољна, јер људима треба времена да се навикну на нови пут. Наравно да је то решено. После отварања пуштен је онај надвожњак после тунела Стражевица према Раковици, потребно је да се уради и један кружни ток, на самом излазу, пре тунела, где нису добро урадили прилаз. Бели Поток добија директну везу на ауто-пут, Раковица је повезана, Сунчани Брег такође, а повезана су и подавалска села.

* У плану је и наставак изградње обилазнице, од Бубањ Потока до Панчева, када ће тај део бити завршен?

- Крајем прошле године саобраћајни институт ЦИП почео је да пројектује 31 километар наставка обилазнице до Панчева. То је врло захтевна деоница, зато што градимо друмску обилазницу од 31 километар, и железничку обилазницу од 28,8 километара. Градиће се два тунела, Бубањ Поток и Лештане. Треба да се изгради велики друмско-железнички мост код Винче. Очекујемо да до половине следеће године буду завршени пројекти за првих пет километара, од самог Бубањ Потока до петље Болеч, са тунелом Бубањ Поток, где ћемо моћи одмах да кренемо да радимо.

* Која саобраћајница ће следећа бити отворена?

- Већ у јулу отворићемо први део пута према Драчу, Ниш – Мердаре, првих пет и по километара. У октобру отварамо ауто-пут Рума - Шабац, до краја октобра Моравски коридор, од Макрешана до Кошева. То је нових 10 километара. До краја године би требало да буде готова деоница Паковраће - Пожега, радимо све да буде отворена до Лучана. Треба да буде завршена и саобраћајница између Сремске Раче и Кузмина, што је наш део ауто-пута Београд - Сарајево.

* На наплатној станици Прешево постављен је камион са мобилним шалтерима на којима је могуће купити или урадити конфигурацију постојећег тага за електронску наплату путарине како би радио и у Северној Македонији. Како изгледа и колико траје та процедура?

- Процедура траје између пет и десет минута. Да бисте могли да користите наш таг у Северној Македонији, морате да га преконфигуришете, то значи да са припејда пређете на постпејд. Сада су сви тагови припејд, уплаћујете новац на таг, колико имате новца, толико трошите. Да би могао да ради у Северној Македонији, а тако ће радити и у Србији, ви вежете таг за своју платну картицу. Ако имате новца на тагу, он ће вам бити враћен на текући рачун. Да би таг могао да ради у Северној Македонији, мора да буде везан за платну картицу, и обезбедили смо велики број места где може таг да се преконфигурише. Кад то урадите, за тридесет минута је таг активан, то је таман довољно времена да се прође до граничног прелаза. Препоручујем свима да то ураде, зато што ћемо веома брзо имати исти систем и са Хрватском, Босном и Херцеговином, Грчком и Албанијом.

* Директорат за цивилно ваздухопловство ће расписати тендер за нове оператере земаљске оперативе на Аеродрому "Никола Тесла". Шта ми добијамо тиме, шта значи земаљски оператер?

- То значи да имате право да радите све земаљске послове на аеродрому, као што су чекирање и сортирање пртљага. Свака авио-компанија када има више земаљских оператера бира с којим ће радити. То значи већу конкуренцију и бољу услуга, јер до сада је то радио углавном "Vinci". Расписаћемо тендер за два земаљска оператера, обавестили смо све велике међународне компаније, јер желимо да и оне учествују на тендеру. Што се тиче аеродрома, овде се не дешава ништа што се не дешава у свету. Оно што замерам концесионару јесте да нису реаговали на време. Знали су да ће бити пуштен нови терминал, да је сада наш капацитет 14 милиона путника и да ћемо ове године имати преко 7 милиона, да је "Air Serbia" пустила 37 нових линија прошле и ове године, знали су и да сви имају повећан број операција на београдском аеродрому свих авио-компанија. Због тога сам био љут на њих, јер нису на време ангажовали већи број људи и боље их платили. Сада ћемо радити на други начин. Формиран је оперативни тим који се састаје сваког дана на аеродрому, у њему су представници Министарства унутрашњих послова, аеродрома, представници "Vinci" и "Air Serbia". Они сваког јутра на лицу места гледају колико људи недостаје и да ли треба обезбедити нове људе. Они су мени објашњавали да и други аеродроми имају проблеме, да се у Ници чека три и по сата на чекирање, што је све тачно, али ја сам српски министар и мене интересује српски аеродром и хоћу да влада ред код нас.

* Пре неко јутро сте дошли на аеродром ненајављено?

- Не него ћу да им се најавим, да поставе црвени тепих и све да уреде. Ја хоћу да знам право стање, а не требају ми Потемкинова села. Отишао сам право у сортирницу и сам разговарао са људима. Сада хоћу тамо да одем са француским директором да чује оно што сам и ја. Али без његових српских најближих сарадника који га обмањују, а понашају се као да су већи Французи од самих Француза. Они ће да штите страну компанију од Србије!? Одговорни за људске ресурсе су криви јер нема довољно људи, обмањују ме какве плате ће да дају, неспособни да воде бутик и играју се са угледом велике компаније каква је "Vinci". Тражио сам и нећу одустати од тога да се повећају плате запослених на најтежим пословима. Морају да покажу да поштују запослене као и путнике.

* Политички протести једног дела опозиције и даље трају, приметан је мањи број грађана на тим протестима, како то коментаришете?

- Не бих бројао грађане. И када их је мање, и када их је више, право сваког појединца је да одлучи да ли жели да изађе на политички протест. Оно што је веома важно јесте да се протести обављају у складу са законом и да се не блокирају путеви. Због тога сам више пута апеловао, јер мислим да се тиме наноси велика штета држави. Верујем да и они који учествују на тим протестима не желе да се наноси штета њиховој држави. Сваки пут када се блокира ауто-пут ми изгубимо много новца за буџет. С друге стране, један део странаца више не жели да пролази кроз Србију зато што не знају да ли ће бити у колони неколико сати без икаквог разлога. Моја молба је тим људима, не организаторима, већ грађанима, да у томе не учествују.

* Председник Вучић је неколико пута упућивао позив на дијалог, нико се није одазвао, шта мислите због чега?

- Они који организују те протесте не желе разговор, они желе да на улици сруше Вучића. Да им је циљ да разговарају, они би се одазвали позиву председника. Страшне трагедије које су се десиле у Oсновној школи "Владислав Рибникар" и у Младеновцу оставиле су трауме у нашем друштву које никада неће бити исто. Свака особа такву трагедију преживљава на свој начин. Неки људи су бесни, имали су потребу на тај начин да искажу своје незадовољство, многи су уплашени, неки збуњени. На тим протестима који су формално сазвани због трагедије у "Рибникару" ту несрећу више нико не спомиње. Јер циљ организатора протеста је да сруше власт односно да је на овој трагедији освоје. Да није то циљ, имали бисмо захтеве који се тичу образовања деце, побољшања школског система, побољшања безбедности. Али они о томе не причају.

* Да ли су избори решење?

- Избори су увек решење у демократском друштву, Вучић је њима и понудио изборе. Као што сте могли да приметите, они се избора боје као ђаво крста, јер знају да неће добро проћи на њима.

* Српска напредне странка је добила новог председника, Милоша Вучевића, каква је Ваша сарадња са њим?

- Имамо дугогодишњу сарадњу, јако добру. Он је обављао посао градоначелника Новог Сада, око инфраструктурних пројеката смо много сарађивали док сам ја обављао јавни посао у Београду. Веома је образован, интелигентан и оперативан човек. Дуго је у политици, воли и познаје странку, тако да је предлог председника Вучића да га на месту председника странке наследи баш Милош заиста добар избор.

 

Два министра из једног села

* С ким најбоље сарађујете у Влади Србије?

- Са Иреном Вујовић још из Београда имам дивну сарадњу. Радујем се њеним успесима, као и она мојим. Волим да радим и са Аном Брнабић, она је посвећена, разуме ствари, са њом је лако радити. Поред Вучевића, имам и дугогодишњу сарадњу са Батом Гашићем. Ми смо земљаци, из истог смо села. Стално се шалимо да је то село, одакле су пореклом моји и одакле је сада он јер ту живи, једино које има два министра. То село се зове Велика Ломница и налази се крај Крушевца, на обронцима планине Јастребац.

 

Верујем да добро радим свој посао

* Уколико следеће године буду републички избори, када погледате свој рад, на шта ћете бити најпоноснији?

- Не само на путеве и пруге, јер ће сви рећи то се највише види. Бићу поносан што сам успео да покренем причу са јединственим тагом са суседним земљама, што смо покренули заједничке пројекте са суседним земљама као пруге са Северном Македонијом, Мађарском и Босном и Херцеговином. Бићу поносан и на то што сам на путу да сачувам локалне путеве од уништења, јер смо донели одлуку да страни камиони могу да иду само ауто-путем, што сам са сарадницима успео да обезбедим преко 30.000 дозвола за наше камионџије. Бићу поносан и што са сарадницима радим пројекат интегралног развоја Србије, бићу срећан што сам покренуо Програм за помоћ за иновативна решења у саобраћају, што ћемо поделити, и председник Вучић ће присуствовати, локалним самоуправама 271 милион евра за различита иновативна решења за реконструкцију локалних путева, сређивање клизишта, паркова. Како да не будем поносан јер сам за шест месеци мандата обезбедио преко 30.000 нових дозвола за наше камионџије. Дошао сам да бих нешто покренуо, да би урадио добре ствари, да би политика Александра Вучића била ближа грађанима, уживам у свом послу и верујем да свој посао радим добро.

 

 

 

Извор: Alo!