Вести

ВЕСИЋ: У ЖЕЛЕЗНИЧКОМ ТРАНСПОРТУ ПРЕДУЗЕЛИ СМО КРУПНЕ КОРАКЕ

На Железничкој станици Нови Београд представљена је најсавременија технологија дигиталног аутоматског спајања вагона, а министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је истакао да је то још један корак ка потпуном усаглашавању са директивама ЕУ, пошто се до краја године очекује усвајање Закона о безбедности железничког саобраћаја.

"Данас чинимо један крупан корак ка приближавању Србије ка ЕУ. Ми смо у железничком транспорту предузели крупне кораке последњих година, а како смо чули да ће Европа много више улагати у железнице трудимо се да и ми будемо део тих напора како би наше железнице биле боље и напредније", истакао је Весић.

Како је рекао, приоритети министарства на чијем је челу су развој железничког и водног транспорта.

"На тим пројектима радимо заједно са партнерима из ЕУ. Током овог пролећа смо усвојили Закон о интероперабилности железничког система и Закон о железничком саобраћају где смо потпуно применили све директиве ЕУ и у великој мери се усагласили са европским директивама када је у питању железнички транспорт", нагласио је министар Весић.

Весић је додао да ће се по Закону о безбедности железничког саобраћаја увести обавезне заштитне ограде на свим пругама на којима се вози преко 100 километара на сат. 

Весић је подсетио да ћемо са Железничке станице Нови Београд 2025. године имати директне поласке брзог воза за Будимпешту који ће се кретати брзином од 200 километара на сат.

Такође, истакао је да се захваљујући подршци ЕУ ради пруга између Београда и Ниша дужине 230 километара.

"У јануару ћемо расписати тендер за надзор, а тендере за изградњу за други и трећи лот у мају, а до краја наредне године тендер за изградњу првог лота пруге Београд-Ниш", рекао је Весић.  

Такође, додао је да ће реконструкција пруге од Ниша до Димитровграда почети до краја месеца, а да ће до краја године бити одређен извођач и за обилазницу око Ниша.

"Надам се да ће ЕУ помоћи да владе Северне Македоније и Србије добију грант и финансирање за изградњу пруге од Ниша до Скопља чија је дужина неких 185 километара", рекао је Весић.

Весић је подсетио на потписани меморандум са БиХ о заједничкој реконструкцији пруге од Београда до Сарајева, и истакао да је то први заједнички пројекат две земље који је потписан након Дејтонског споразума.

 

 

 

Извор: Танјуг